Volume 33, Numéro 2

Table des matières

Table des matières *

Articles

Introduction *

Liminaire *

Interrogation des pratiques pédagogiques de “bilittératie” des adolescents: Une étude de cas “f/Francophone” *
Anne-Marie Caron-Réaume

Student Engagement in an Ottawa French Immersion High School Program *
Josée Makropoulos

Not Truly, Not Entirely... Pas comme les Francophones *
Sylvie Roy

Motivation to Study Core French: Comparing Recent Immigrants and Canadian-Born Secondary School Students *
Callie J. Mady

Becoming Citizens: Racialized Conceptions of ESL Learners and the Canadian Language Benchmarks *
Douglas Fleming

Walking in Two Worlds: Engaging the Space Between Indigenous Community and Academia
*
Sandra Styres, Dawn Zinga, Sheila Bennett, & Michelle Bomberry

Recensions

Mark Thurman and Emily Hearn. (2010). Get Graphic: Using Storyboards to Write and Draw Picture Books, Graphic Novels, or Comic Strips. *
par Beverley Brenna

Jan Sobocan and Leo Groarke with Ralph H. Johnson and Frederick S. Ellett, Jr. (Eds.). (2009). Critical Thinking Education and Assessment: Can Higher Order Thinking be Tested? *
par Laurie-ann Hellsten

Grace Feuerverger. (2007). Teaching, Learning and Other Miracles. *
par Jai Li

C. Henriksson. (2008). Living Away from Blessings: School Failure as Lived Experience. *
par Nora M. Findlay

Scot Danforth. (2009). The Incomplete Child: An Intellectual History of Learning Disabilities. *
par S. Anthony Thompson

H. Makdissi, A. Boisclair, and P. Sirois. (2010). La littératie au préscolaire, une fenêtre ouverte sur la scolarisation. *
par Pascale Thériault

Dernière mise à jour: October 28, 2010

ISSN 0380-2361
Numéro d'enregistrement pour la TPS: R106866874

Tous les textes parus dans la RCE sont placés sous la propriété littéraire de la Société. Si vous désirez reproduire ou photocopier les tableaux, les figures ou plus de 500 mots d'un texte, vous devez obtenir par écrit la permission de la SCEE.

La conception a été inspirée par: Bryan Carichner. La photographie est fournie par: Raj Boora.

Des questions ou des commentaires? Contactez le webmestre: Kim Peacock.

English Version