Latest issue of CJE available (37:1 (2014))

Hello Everyone:  Please note that the most recent issue of the Canadian Journal of Education is available from the Web site at http://www.cje-rce.ca.  The table of contents can be found below.  Happy reading!

Editorial/Éditorial
————
Youth Voice In and Outside of School: Stories of New Possibilities (1-10)
Jrène Rahm, Annie Malo
La voix des jeunes à l’école est au-delà: envisager de nouvelles possibilités (11-23)
Annie Malo, Jrène Rahm

Articles
————
« Un élève comme nous » : apports d’une perspective interactionniste stratégique pour comprendre le point de vue d’élèves au secondaire sur l’expérience d’avoir un stagiaire en enseignement (24-45)
Annie Malo

Indispensable Insight: Children’s Perspectives on Factors and Mechanisms that Promote Educational Resilience (46-71)
Jayne A. Downey

Le rappel stimulé pour mieux comprendre les stratégies de lecture d’élèves du primaire à risque et compétents (72-95)
Catherine Turcotte, Émilie Cloutier

L’entretien d’autoconfrontation : la prise en compte du point de vue de l’élève pour développer l’activité en classe (96-119)
Sylvie Moussay, Eric Flavier

Conduite de l’entretien auprès des jeunes scolaires : le cas de l’autoconfrontation dans une approche « orientée – activité » (120-139)
Jerome Guerin, Jacques André Méard

Tensions in Creating Possibilities for Youth Voice in School Choice: An Ethnographer’s Reflexive Story of Research (140-162)
Megan Cotnam-Kappel

Intégrer les points de vue des élèves dans les recherches en contexte scolaire : promesses théoriques et écueils pratiques de l’ethnographie visuelle (163-184)
Matthias Pepin

“Science isn’t just what we learn in school”: Using video and arts-based methods to engage youth in science conversations (185-208)
Allison Jardim Gonsalves

Youth Voice and Positive Identity Building Practices: The Case of ScienceGirls (209-232)
Jrène Rahm, Audrey Lachaîne, Ahlia Mathura

Youth, much to say – with trust, time and tools: education experiences of Inuit youth in Nunavik (233-257)
Tatiana Garakani

Donner la parole aux jeunes et faire entendre leurs voix : défis d’une recherche auprès de jeunes d’origine haïtienne à Montréal (258-282)
Gina Lafortune

Youth participatory action research and school improvement: The missing voices of black youth in Montreal (283-307)
Anne-Marie Livingstone, Jacqueline Celemencki, Melissa Calixte

La (re)lecture des mots, du monde et des maux des jeunes Noirs: apports de la pédagogie critique aux méthodologies de la recherche (308-329)
Gina Thésée, Paul R. Carr

Book Reviews//Comptes Rendus
————
“Rethinking Children and Research : Attitudes in Contemporary Society” (330-333)
Annie Malo, Viviane Boucher