Canadian Journal of Education/Revue canadienne de l’éducation Vol 38, No 2 (2015)
http://www.cje-rce.ca/index.php/cje-rce/issue/view/105
Editorial/Éditorial
————
Editorial 38 :2 (1-3)
Rollande Deslandes
Erika Hasebe-Ludt
————
Articles
————
La collaboration entre l’école, la famille et la communauté en milieu à risque : quels défi s pour la formation initiale des enseignants du primaire? (1-28)
Nicole Tremblay, Catherine Dumoulin, Mathieu Gagnon, Patrick Giroux
L’éducation aux médias dans le Programme de formation de l’école québécoise : intégration, pratiques et problématiques (1-33)
Normand Landry, Joëlle Basque
Portrait des pratiques évaluatives déclarées par des enseignants d’éducation physique et à la santé au primaire (1-28)
Olivia Monfette, Johanne Grenier
Quelle approche pédagogique pour optimiser l’efficience de l’apprentissage du complément du nom ? (1-22)
François Vincent, Vincent Grenon, Olivier Dezutter
Queer pedagogy in sex education (1-22)
George Drazenovich
Development and Evaluation of a Peer Mentorship Program for Aboriginal University Students (1-34)
Jennine S Rawana, Daniella D Sieukaran, Hien T Nguyen, Randy Pitawanakwat
Athletics, Music, Languages, and Leadership: How Parents Influence the Extracurricular Activities of their Children (1-34)
Dianne Ashbourne, Lesley Andres
Fostering Cultural Humility among Pre-Service Teachers: Connecting with Children and Youth of Immigrant Families through Service-Learning (1-30)
Darren Lund, Lianne Lee
Digital storytelling for transformative global citizenship education (1-28)
Hoa Truong-White, Lorna McLean
The Influence of Collective Asynchronous Discourse Elaborated Online by Pre-Service Teachers on Their Educational Interventions in the Classroom (1-29)
Stéphane Allaire
————
Book Reviews//Comptes Rendus
————
Linguistically Appropriate Practice: A Guide for Working with Young Immigrant Children (1-4)
Lisa Chang
Teaching the Museum: Careers in Museum Education (1-3)
Megan Mainwaring