CJLT: New Issues Published

The Canadian Journal of Learning and Technology has just published two issues at http://www.cjlt.ca .  We invite you to review the Table of Contents here and then visit our Web site to review articles and items of interest.

Thank you for the continuing interest in our work.  Kim Peacock (cjlt@ualberta.ca)

_________________________________________________

Canadian Journal of Learning and Technology / La revue canadienne de l’apprentissage et de la technologie
Vol 42, No 3 (2016)
Table of Contents
http://www.cjlt.ca/index.php/cjlt/issue/view/1866

Editorial
————
Editorial / Éditorial
Heather Kanuka

Articles

Social Justice or Status Quo? Blended Learning in a Western Canadian Teacher Education Program | Justice sociale ou statu quo ? L’apprentissage mixte dans un programme de formation d’enseignants dans l’Ouest canadien
Kathy Snow

Playing and Learning: An iPad Game Development & Implementation Case Study | Jouer et apprendre : une étude de cas du développement et de la mise en œuvre d’un jeu sur iPad
Jennifer Jenson, Suzanne de Castell, Rachel Muehrer, Erin McLaughlin-Jenkins

Teaching Competencies for the Online Environment | Enseigner les compétences pour l’environnement en ligne
Heather Marie Farmer, Jennifer Ramsdale

Perceptions of the Impact of Online Learning as a Distance-based Learning Model on the Professional Practices of Working Nurses in Northern Ontario | Perceptions de l’impact de l’apprentissage en ligne comme modèle d’apprentissage à distance sur les pratiques professionnelles du personnel infirmier du nord de l’Ontario
Lorraine Mary Carter, Mary Hanna, Wayne Warry

Pratiques, objets et finalités de collaboration en lien avec l’intégration des tablettes numériques dans une école secondaire | Practices, Objects and Collaboration Purposes Related to the Integration of Digital Tablets in a High School
Nadia Cody, Sandra Coulombe, Patrick Giroux, Diane Gauthier, Suzie Gaudreault

***********************

Canadian Journal of Learning and Technology / La revue canadienne de l’apprentissage et de la technologie
Special Issue:  Scénarios pédagogiques et interactions en ligne
Vol 42, No 4 (2016)
Table of Contents
http://www.cjlt.ca/index.php/cjlt/issue/view/1867

Editorial
————
Éditorial du numéro spécial de la RCAT | CJLT Special Issue Editorial
François Mangenot, Elke Nissen

Articles

Interactions plurielles d’étudiants en autoformation guidée et autonomisation | Interactions and Autonomization of Students in a Guided Self-Learning Environment
Marco Cappellini, Martine Eisenbeis, Annick Rivens Mompean

Le Net participatif, levier d’acquisition des littératies traditionnelles et des littératies numériques | The Use of the Participative Web as a Lever for the Acquisition of Literacy and Digital Literacies
Edna Castello

Collective Digital Storytelling: An Activity-theoretical Analysis of Second Language Learning and Teaching | Les histoires numériques collectives : une analyse systémique de l’activité d’apprentissage-enseignement d’une langue seconde
Carmenne Kalyaniwala-Thapliyal

Être indigène numérique, utilisateur de Facebook et futur enseignant de FLE ou comment la scénarisation pédagogique chez les apprentis enseignants inhibe l’exploitation des fonctionnalités des outils | Being a Digital Native, a Facebook User and a Future Teacher of French: When the Design of Pedagogical Scenarios Curbs the Use of Tools’ Features
Anne-Laure Foucher, Hyeon Yun

Action et langage dans un monde virtuel utilisé à des fins de pratique de la langue | Action and Language in a Virtual World Used for Language Practice
Wenjun Tang