Hello Everyone: Please note that the most recent issue of the Canadian Journal of Education is available from the Web site at http://www.cje-rce.ca. The table of contents can be found below.
For more information on the authors and their research, please visit our Facebook page. Please help spread the word by liking the page!
Happy reading!
Sharon Hu, Managing Editor journalrevue@csse-scee.ca
Follow us on Twitter @cje_rce
Canadian Journal of Education Vol 44, No 2 (2021) Table of Contents
https://journals.sfu.ca/cje/index.php/cje-rce/issue/view/203
Articles
——–
Instrumentation numérique de la rédaction incrémentale : leçons tirées de la mise à l’épreuve du carnet numérique de l’élève chercheur
Matthieu Cisel, Charlotte Barbier
277-307
Financial Literacy Education in Ontario: An Exploratory Study of Elementary Teachers’ Perceptions, Attitudes, and Practices
Gail E Henderson, Pamela Beach, Andrew Coombs
308-336
Lien entre l’engagement des enfants âgés de 4-5 ans dans leurs apprentissages et des profils de la qualité des interactions en centre de la petite enfance
Caroline Bouchard, Stéphanie Duval, Anne-Sophie Parent, Christelle Robert-Mazaye, Nathalie Bigras
337-370
Reframing Parental Involvement as Social Engagement: A Study of Recently Arrived Arabic-Speaking Refugee Parents’ Understandings of Involvement in Their Children’s Education
Jerome Cranston, Shauna Labman, Stephanie Crook
371-404
Les retombées de la participation d’enseignantes du primaire à un projet de recherche-action au sujet de la mise en œuvre de pratiques différenciées d’enseignement de l’écriture sur leur développement professionnel
Mirela Moldoveanu, France Dubé, Marie-Hélène Giguère, Naomi Grenier
405-433
The Case for Commemoration Controversies in Canadian History Education
Lindsay Gibson
Élaboration et validation de l’Échelle de perception d’un centre d’aide en français du postsecondaire (ÉPCAFP)
Isabelle Cabot, Stéphanie Facchin
466-495
A Seasonal Comparison of the Effectiveness of Parent Engagement on Student Literacy Achievement
Cathlene Hillier
496-529
Les retraites de rédaction structurées auprès des doctorant[e]s : Quelles conditions favorisent une expérience de rédaction légitime, productive et plaisante?
Émilie Tremblay Wragg, Cynthia Vincent, Christelle Lison, William Gilbert, Philippe Valois, Sara Mathieu-Chartier
530-558
Effect of Online Modules on Pre-Service Teacher Mental Health Literacy and Efficacy toward Inclusive Practices
Chris Gilham, Sherry Neville-MacLean, Emily Atkinson
559-599
Book Reviews | Recensions d’ouvrages
————————————
Recension d’ouvrage : L’analyse fonctionnelle en psychoéducation. Guide théorique et pratique.
Louis Cournoyer
iii-vi
Recension d’ouvrage : Les violences en milieu scolaire : définir, prévenir, agir
Jules Rocque, Corinne Barrett DeWiele
vii-xii
Review: It’s All Good (Unless it’s Not)-Mental Health Tips and Self-Care Strategies for Undergrad Years
Erin Creed
xiii-xv
Review: Joyful Math: Invitations to play and explore in the early childhood classroom
Kara Ghobhainn Smith
xvi-xvii