Hello Everyone: Please note that the most recent issue of the Canadian Journal of Education is available from the Web site at http://www.cje-rce.ca. The table of contents can be found below.
For more information on the authors and their research, please visit our Facebook page. Please help spread the word by liking the page!
Happy reading!
Sharon Hu, Managing Editor journalrevue@csse-scee.ca
Follow us on Twitter @cje_rce
Canadian Journal of Education Vol 44, No 4 (2021) Table of Contents
https://journals.sfu.ca/cje/index.php/cje-rce/issue/view/207
Articles
——–
Des interventions en français réinvesties dans la résolution de problèmes en mathématiques au primaire : Vers le développement d’un contrôle interdisciplinaire chez les élèves
Mireille Saboya, Mélanie Tremblay
875-906
Behind Successful Refugee Parental Engagement: The Barriers and Challenges
Rahat Zaidi, Christine Oliver, Tom Strong, Hanan Alwarraq
907-937
Fréquence des rétractations d’articles scientifiques : ce que les études nous apprennent en éducation, sciences humaines et sciences sociales
Maude Roy-Vallières
938-963
Educators’ Reasons for Not Practising 2SLGBTQ+ Inclusive Education
Christopher Campbell, Tracey Peter, Catherine Taylor
964-991
Les déterminants de la résilience et de la réussite scolaire : une approche bayésienne
Jérémie B. Dupuis, Jimmy Bourque, Salah-Eddine El Adlouni
992-1023
The Impact of Multi-Sensory Phonics Programs in Teaching English as an Additional Language
James Langille, Zoila Green
1024-1050
Les Pratiques enseignantes mises en œuvre en contexte de classe autochtone universitaire : analyse du discours du corps enseignant d’une université québécoise
Gabriel Gingras-Lacroix, Oscar Labra
1051-1083
Identifying the Impact of Culturally Relevant Pedagogy: Evidence of Academic Risk-Taking in Culturally and Economically Diverse Nova Scotia Classrooms
Jennifer Mitton, Anne Murray-Orr
1084-1115
TOSREC-FR : Normalisation franco-québécoise du Test of Silent Reading Efficiency and Comprehension pour la sixième année
Stéphanie Renauld, Frédéric Guay, Marie-Catherine St-Pierre
1116-1144
Situation in Special Education: Interaction between Teachers and Children Who Have Intellectual Disability and Who Display Challenging Behaviours
Ioanna Guikas, Diane Morin
1145-1175
Book Reviews | Recensions d’ouvrages
————————————
Book Review: Teaching Tough Topics
Enoch Leung
iii-vi
Book Review: Decolonizing and Indigenizing Education in Canada
Shezadi Khushal
vii-x
Book Review: The Elements of Teaching
Xiaojun Kong , Chenkai Chi
xi-xiv