Please note that the most recent issue of the Canadian Journal of Education is available from the Web site at http://www.cje-rce.ca. The table of contents can be found below.
For more information on the authors and their research, please visit our Facebook page. Please help spread the word by liking the page!
Happy reading!
Sharon Hu, Managing Editor journalrevue@csse-scee.ca
Follow us on Twitter @cje_rce
Canadian Journal of Education Vol 46, No 3 (2023) Table of Contents
https://journals.sfu.ca/cje/index.php/cje-rce/issue/view/237
DOI: https://doi.org/10.53967/cje-rce.v46i3
Editorial | Éditorial
———————
Expanding the Scope of Educational Policy in a Neoliberal Era: Politics, Socio-Economic Policies, and Media
Jeannie Kerr, Ee-seul Yoon
Éditorial
Carole Fleuret
Invited Essays | Articles sollicités
————————————
What Did the Multicultural Policies of the Last Century Promise that Need to Be Re-Imagined in Today’s DEDI Post-Secondary World?
Carl James
Articles
——–
Riding Fences: Anticipatory Governance, Curriculum Policy, and Teacher Subjectivity
Jill Morris, Jean-Claude Couture, Anne M. Phelan
Who is the “Student”? A Critical Analysis of Neoliberal Education Reform Legislation
Melanie Janzen, Rebeca Heringer
The Overreliance on Portable Classrooms in Ontario Schools: New Evidence for the Study of Austerity and Disinvestment in Canadian Public Education
Augusto Riveros
Resentment and Admiration: Public Opinion Toward Teachers and Public Sector Employees in Ontario
Chris Erl, R. Michael McGregor, Jack Lucas, Cameron Anderson
Les conditions favorables à la collaboration entre enseignantes et orthopédagogues en contexte d’implantation du modèle de réponse à l’intervention (RàI) au premier cycle du primaire
Élisabeth Boily, Chantal Ouellet, Pascale Thériault
Travailler en interprofessionnalité en contexte de clinique universitaire : l’exemple de la formation initiale en orthopédagogie et en travail social
Marie-Pierre Baron, Nathalie Sasseville, Catherine Vachon
Accompagner le développement d’une posture réflexive en formation initiale des enseignants : des besoins différents en fonction de l’année de formation ?
Vanessa Hanin, Anne-Catherine Cambier
Conditions favorables à la reconnaissance des acquis de personnes enseignantes
Rachel Bélisle, Évelyne Mottais, Eddy Supeno, Jean Bibeau, Marilou Bélisle, Stéphanie Breton
Les nouveaux enseignants de la formation professionnelle : quelles sont les sources de leur sentiment d’efficacité personnelle ?
Nathalie Gagnon, Naomie Fournier Dubé
Le rôle des acteurs et les dynamiques dans l’évaluation scolaire : un éclairage sociologique
Adriana Morales-Perlaza, Dave Poitras